Why do I choose to visit Maghdouche as a norwegian visual artist?
First, it is the atmosphere in the village and the big contrasts. Second, it is the friendliness of the people, the scenery, and last but not least, it is the history of the country as a whole. From the Phoenicians, to the Ottomans, passing by the Romans and many others, all influenced the culture of today which is a mixture of everything. There, I have the possibility to travel in so many different cultures and sceneries, from the coastal areas to the mountains, among small pittoresque villages and big cities. I have always a possibility to learn and to develope my artworks.
In the house of art "Beit el Founoun" in Maghdouche, I will have my studio, and if you would like to join for painting, drawing etc, just take contact.
For me, as a nordic painter, being there is a challenge. The colour palette is different from what I am used to.
(Since I am a member of the Norwegian Visual Artists Copyrights Society Bono, it is forbidden to copy or to use the photos published in this article)
Drawing from Maghdouche, from the turn nearby "Helweh" kiosk
Tegning fra maghdouche, fra svingen ved "Helweh" kiosken
View to Maghdouche from Baydar el Maassara
Utsikt til Maghdouche fra Baydar el Maassara
På norsk:
Hvorfor velger jeg å være i Maghdouche som bildende kunstner?
Først og fremst er det atmosfæren i landsbyen, de store kontraster. Innbyggernes vennlighet, landskapet, historien og kulturen i landet. Fra Fønikerne, til Ottoman og den Romerske kultur, til dagens kultur som er en blanding av alt. Muligheten av å reise i så mange ulike kulturer og landskap, fra Middelhavets kyst til fjellene. Små idylliske landsbyer, store byer. Alltid en mulighet for å lære og utvikle min kunst. I kunsthuset "Beit el Founoun" har jeg mitt verksted, og hvis du ønsker å bli med dit for å male, tegne etc, kontakt meg.
For meg som en nordisk maler, er det en utfordring, fargepaletten er annerledes og mer begrenset.
(Jeg er medlem av Bono, det er ikke lov å kopiere eller bruke tegningene jeg har lagt ut i denne artikkel)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar